skinnyleo

71.

Publicerad 2013-04-24 19:47:47 i leo

livet som grovt deprimerad fortsätter. jag har ännu inte tagit livet av mig. kanske gör jag det, men jag vågar inte tänka på saker realistiskt. jag orkar inte förstå att jag är självmordsbenägen och faktiskt kanske inte har så mycket tid kvar här.  
samtidigt så är mina känslor så stormiga att jag oftast inte ens orkar bry mig om dom. min hjärna har börjat att stänga av känslor systematiskt. jag går mest runt som en tom, känslokall skugga av den jag en gång var. I bröstkorgen ligger en diffus boll av ångest som vägrar ge sig av eller komma upp till ytan, den plågar mig ständigt och hindrar mig från att känna angenäma känslor. Avstängningen av känslor hindrar ångesten att komma till ytan, hindrar den från att frigöras och för mig att få lättnad. istället för att ibland överväldigas med ångest för att sedan efteråt, må bättre får jag istället en konstant liten dos av ångest som hindrar mig att må bättre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Deprimerad, utbränd sjukskriven vegan inter-gender person som bantat sen jag var 10 haft en seriös ätstörning sedan jag var 15 men ingen kontakt med vården förens jag var 20 år. Har just nu mest problem med hetsätningar och cravings och jobbar hårt med att äta regelbundet för att motverka detta. Högsta vikt: 86 (nuvarande vikt) Lägsta vikt: 59 (då jag åt 300 kcal per dag när jag var 15) Målvikt: 55 Haft problem med svält, hetsätning, spy upp mat och allmän fixering kring mat.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela